Subject: Fwd: Jõelähtme vald, Ülgase küla, Keskpihlaka kinnistu mahasõit
From: "Anne Visnapuu" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Jana Prost" <[email-masked]>
Date: Wed, 10 Sep 2025 04:15:38 +0300

Tere!

Saadame vastused märkustele ning korrigeeritud projekti.

1.	Meile on  29.05.2025 esitatud taotlus, mille kohaselt SmartBroker OÜ on 
soovinud rajada riigiteelt nr 11101 Kallavere-Ülgase tee (edaspidi riigitee) 
uut ristumiskohta  Väikepihlaka (katastritunnus 24504:004:0922) ja 
Keskpihlaka (katastritunnus 24501:001:0424) ühisele kinnistute piirile. 
Oleme nimetatud sooviga nõustunud ja esitatud taotluse  alusel väljastanud 
nõuded ristumiskoha projekti koostamiseks 30.05.2025 kirjaga nr 
7.1-2/25/8868-3 (edaspidi nõuded), kus oleme öelnud, et uus ristumiskoht 
tuleb projekteerida kõnealuste kinnistute  ühisele piirile, so riigitee km 
5,45 (vt nõuete p 1).

Esitatud projekti lahenduses on ristumiskoht projekteeritud vaid Keskpihlaka 
kinnistule mitte eelnevalt kokku lepitud asukohta. Projekti joonistelt ei 
nähtu, kuidas on tagatud juurdepääs Väikepihlaka kinnistule. Samuti puudub 
vastav selgitus ka projekti seletuskirjast.

Tellijaga konsulteerides on muudetud mahasõidu asukoht vastavalt TPA 
nõuetele kinnistute ühisele piirile.

2.	Täitmata on nõuete p 9. Pöörderaadiused määrata liikluskoosseisu kõige 
ebasoodsama sõiduki pöördekoridoride järgi. Kujutada pöördekoridorid 
projekti joonistel.

Joonisele on lisatud prügiauto pöördekoridor.

3.       Teepeenrad tuleb näidata Tüüp I joonise kohaselt. Ehk siis 1,0 m 
laiuselt.

Joonis täiendatud.

4.	Lisada projekti seletuskirja nõuete p 13 toodud nõue.

Materjalide nõuded lisatud seletuskirja.

5.      Nõuete p 14 ei ole projekti seletuskirjas käsitletud. Truubi 
vajadust või vajaduse puudumist tuleb selgitada seletuskirjas.

Lisatud seletuskirja.

6.      Palun viia joonistel näidatud nähtavuskolmnurkade parameetrid 
vastavusse kliimaministri 17.11.2023 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009> määrusest nr 71 „Tee 
projekteerimise normid“ lisa 1 tabel 18 ja lisa 2 joonis 8. Selles asukohas 
tuleb tagada nähtavuskolmnurk mõõtudega 3x60 m. Korrigeerida vastavalt 
jooniseid ja seletuskirja p 3.2.1 (vt nõuete p 15).

Joonis ning seletuskiri täiendatud.

7.       Projekteeritav mahasõit ristub Enefit AS kaabliga, mille asukoht on 
näidatud joonisel. Kooskõlastus nimetatud tehnovõrgu valdajaga puudub (vt 
nõuete p 18).Seletuskirja p 3.8 Tehnovõrgud on kirjeldatud, et: 
projekteeritud mahasõidu all asub Enefit AS kaabel, mis tuleb mahasõidu 
ulatuses paigaldada kaitsetorru. Tingmärkide loetelust puudub paigaldatava 
kaitsetoru märk ja vastav selgitus.

Lisatud kooskõlastus ning tingmärk.

8.      Joonistelt eemaldada liiklusmärk nr 221 „Anna teed“. Eluaseme 
ristumiskohale paigaldada tähispost: sinise helkuriga tähispost (LM 992s)

Vastav muudatus tehtud.

Lugupidamisega

Anne Visnapuu

Projekteerija

53484371

Kontakt Jana Prost (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval K, 27. august 
2025 kell 14:07:

Tere,

Täname saadetud projekti eest. Vaatasin esitatud lahenduse üle. Palun 
täpsustada/korrigeerida järgnevaid märkuseid.

1.	Meile on  29.05.2025 esitatud taotlus, mille kohaselt SmartBroker OÜ on 
soovinud rajada riigiteelt nr 11101 Kallavere-Ülgase tee (edaspidi riigitee) 
uut ristumiskohta  Väikepihlaka (katastritunnus 24504:004:0922) ja 
Keskpihlaka (katastritunnus 24501:001:0424) ühisele kinnistute piirile. 
Oleme nimetatud sooviga nõustunud ja esitatud taotluse  alusel väljastanud 
nõuded ristumiskoha projekti koostamiseks 30.05.2025 kirjaga nr 
7.1-2/25/8868-3 (edaspidi nõuded), kus oleme öelnud, et uus ristumiskoht 
tuleb projekteerida kõnealuste kinnistute  ühisele piirile, so riigitee km 
5,45 (vt nõuete p 1).

Esitatud projekti lahenduses on ristumiskoht projekteeritud vaid Keskpihlaka 
kinnistule mitte eelnevalt kokku lepitud asukohta. Projekti joonistelt ei 
nähtu, kuidas on tagatud juurdepääs Väikepihlaka kinnistule. Samuti puudub 
vastav selgitus ka projekti seletuskirjast.

2.	Täitmata on nõuete p 9. Pöörderaadiused määrata liikluskoosseisu kõige 
ebasoodsama sõiduki pöördekoridoride järgi. Kujutada pöördekoridorid 
projekti joonistel.
3.	Teepeenrad tuleb näidata Tüüp I joonise kohaselt. Ehkk siis 1,0 m 
laiuselt.

4.	Lisada projekti seletuskirja nõuete p 13 toodud nõue.
5.	Nõuete p 14 ei ole projekti seletuskirjas käsitletud. Truubi vajadust või 
vajaduse puudumist tuleb selgitada seletuskirjas.
6.	Palun viia joonistel näidatud nähtavuskolmnurkade parameetrid vastavusse 
kliimaministri 17.11.2023 määrusest nr 71 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009>  „Tee projekteerimise normid“ 
lisa 1 tabel 18 ja lisa 2 joonis 8. Selles asukohas tuleb tagada 
nähtavuskolmnurk mõõtudega 3x60 m. Korrigeerida vastavalt jooniseid ja 
seletuskirja p 3.2.1 (vt nõuete p 15).

7.	Projekteeritav mahasõit ristub Enefit AS kaabliga, mille asukoht on 
näidatud joonisel. Kooskõlastus nimetatud tehnovõrgu valdajaga puudub (vt 
nõuete p 18).

Seletuskirja p 3.8 Tehnovõrgud on kirjeldatud, et: projekteeritud mahasõidu 
all asub Enefit AS kaabel, mis tuleb mahasõidu ulatuses paigaldada 
kaitsetorru. Tingmärkide loetelust puudub paigaldatava kaitsetoru märk ja 
vastav selgitus.

8.	Joonistelt eemaldada liiklusmärk nr 221 „Anna teed“. Eluaseme 
ristumiskohale paigaldada tähispost: sinise helkuriga tähispost (LM 992s)

Palun korrigeeritud projekt saata meile uuesti kooskõlastamiseks. Võite 
saata otse minu meilile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Jana Prost

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 57 924 753

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet